pondělí 31. července 2017

Out and proud

Tyjo, léto už je v půlce!

Chtělo se mi napsat první léto bez binderu, ale to by byla vlastně blbost, protože kromě loňského léta byla všechna moje léta bez binderu. No, ať už jsem předchozí roky strávil horka v binderu nebo podprdě, letos je to o něčem jiném.

Už mám za sebou několik týdnů v nové práci. Nadšení. Jsem v malém kolektivu, což je pro moji introvertní duši moc příjemné. A taky je znát ten rozdíl, že už nejsem v komerční sféře, ale v neziskové. Tímto nechci pomlouvat bývalou práci ani jiné soukromé školky, jen se snažím říct, že tohle je mi bližší. S rodiči dětí, o které se starám, si většinou tykáme. A hodnotově jsme si tak nějak blíž, no prostě „sluníčkáři“.

Pracuju teď se staršími dětmi, což mě taky baví, je to pro mě něco nového. Zažívám situace, které jsou někdy komické, někdy si s nimi nevím rady. Např. tam máme holku, která mě má vždy čím překvapit. V jednu chvíli mě totálně ignoruje, jindy ji ze sebe nemůžu dostat, jak moc se na mě věsí. Minulý týden jsem často sedával vedle její postele, když jsem uspával děti. V pondělí, když po spaní rozlepila oči, se na mě dlouze zadívala a pak jen řekla: "jsi krásnej."(+zamilovaný pohled). V úterý, ta samá situace, ale dozvěděl jsem se: "co čumíš?" (+přidrzlý pohled). Ta dětská upřímnost je prostě super!

Blíží se nám Prague Pride. Akce, která vzbuzuje mnoho emocí. Pro někoho týdenní party, pro někoho boj za rovná práva pro menšiny. Chápu queer lidi, kteří jsou touto akcí znechucení a nezúčastní se. Těm bych moc doporučil akce, které pořádá iniciativa Alt Pride. Chápu i lidi, kteří na Pride jdou, i přes jeho problematické aspekty, např. financování, protěžování gay a lesbických témat na úkor ostatních LGBT+ menšin atd.

Sám za sebe nemám k Prague Pride úplně pozitivní postoj. Ale vzhledem k tomu, že jsem členem trans menšiny, tak se hodlám zúčastnit, protože tohle je fakt dobrá příležitost, jak tu naši menšinu a Transparent zviditelnit. Trans lidé jsou bohužel stále dost neviditelní, oproti třeba gayům a lesbám. A dokud budeme neviditelní, lidi budou mít vůči nám pořád předsudky.

Kdybyste mě chtěli během Pride týdnu (7.-13. srpna) potkat naživo, tak máte možnost v Pride Village na Střeláku, kde budu rozdávat letáky Transparentu. Některé dny se budu věnovat podpůrným skupinám v rámci Prague Pridu i Alt Pridu a asi se mihnu i na queer tango workshopu, který organizuju. Tak snad se tam někde potkáme!

Hezké letní dny vám přeju. A ať už se Pride zúčastníte nebo ne, buďte hrdí na to, kým jste, buďte out and proud.

Váš Filipos.

Žádné komentáře:

Okomentovat